fredag 11 juni 2021

Provning Indiska.

 


Paisleymönstrad klänning.
Storlek small.
899:-.
Satt bra på mig men alldeles för långa och vida ärmar.

Väldigt mycket vida ärmar denna säsong.
S.k. puffärmar.
Inte så förtjust i det, blir inte bra under kofta eller ytterplagg.



Fint snäckmönster på kaftanen i bomull.




Väldigt rymlig, storlek s/m.
Tältliknande på mig tyvärr.
499:-.




Ljusblå klänning med lite puffärm.
Nja, modellen kändes väl "barnslig" på något sätt.
Storlek small.
699:-.




Blommig klänning med vidd upptill.
Ballongärm står det i produktbeskrivningen!




Nej gillar inte dessa vida ärmar.
Kändes för stor upptill.
Mindre storlek fanns ej kvar, provade small.
699:-.

Alltså inget plagg som passade mig riktigt men kanske någon annan!


2 kommentarer:

  1. Håller helt med dig. Tittade in på Indiska innan vi åkte och tyckte modellerna var alldeles för bylsiga och med vida ärmar. Har klänningar här i Spanien som jag köpt på Indiska för ett par år sedan och som är mycket nättare. Vill inte ha så långa och svepande klänningar här när jag är ute och går om mornar och kvällar. Ska jag till stranden är det en annan sak. Men där är jag ju nästan inte annat än vid bad-
    Trevlig kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. De där bylsiga klänningarna klarar vi oss utan.
      Konstigt mode.
      Dessutom gillar jag inte längden.
      Antingen för lång eller för kort!

      Radera