tisdag 7 juni 2022

Blommor, blommor och lite mera blommor! Ekmans och Plantagen.

 


Igår köptes en del sommarblommor hos Ekmans Handelträdgård.
Ser inte så mycket ut men kostade en slant!

Se förra årets inlägg.


Här finns mycket att välja mellan, pelargoner i många olika färger.


Marguerite på stam, modell större.


Förra veckan var jag till Plantagen
Blev en stor fin hortensia, "Magical" , som förra året. ( Hittar ingen bild på förra årets?)
Även luktärtor, svartöga slut för tillfället som jag egentligen ville ha.


Lite mindre  hortensia, 139:-.



Ännu mindre, 79:90.




Fina nejlikor.




Tror dessa heter smörbollar.




Fina utomhusmiljöer iår.

Kanske blir det ett besök imorgon igen.
Några blommor, dahlia t.ex. och eventuellt krukor vill jag titta på.




"Mina" björkar vackert utslagna.
Fotade i tisdags 31 maj på väg upp till Plantagen.





6 kommentarer:

  1. Underbart med alla blommor, det är värt pengarna/ Kram EJ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gillar ju "mina blommor" så det får kosta!
      Kramar.

      Radera
  2. Fint med växter och är det kvalité så blir det ju en del. Hopas du visar när du planterat alla för roligt att se dem tillsammans. Och växter får man sällan för många av. Jo, det ska ju ha plats förstås.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bilder kommer framöver......kan inte köpa för mycket, måste ju rymmas själva utomhus också!
      Fast en del kan ställas på gräsmattan.

      Radera
  3. Blommor är dyrt och krukor likaså. Oftast lite chockartat vid kassan men det är bara att betala om man vill omge sig med fina växter. Jag satsar mest på perenner som kommer år från år till landet där jag har stor tomt. Det är också roligt att se hur de kommer varje vår. //Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har man stort är det nog bäst med perenna växter.
      Har två mindre rabatter där sådana finns.

      Radera