fredag 22 juli 2022

Presteles Trädgårdscafé & Logi, Hörnsjö

 


Som jag tidigare skrivit om besöktes Presteles Trädgårdscafé i lördags.
Ligger i Hörnsjö drygt 4 mil nordväst om Umeå.





Fin miljö både ute och inne.



Liten sommarbukett.




Platser kan bokas i växthusen för t.ex. Afternoon Tea.
Verkar som några avnjutit sådant alldeles nyss.
Förutom detta växthus finns även ett betydligt större med fler sittplatser.




Valde sitta inomhus som det var ganska kyligt i luften.
Goda cupcakes.




Räksmörgåsen, ses längst ner, kändes väl dyr. 175:-.
Fast stor var den!
Hälften hade räckt för mig.




Året om har Presteles ett julrum med fram för allt försäljning av tyska handgjorda julkulor.
Ägarna är från Tyskland så det förklarar kanske det julrelaterade.

Harrods i London t.ex. har en julavdelning året om, vad jag vet.




Fina grankottar.




Blev ett mindre inköp.
Dock ej dessa änglar.

Presteles har en lägenhet för uthyrning på övre våningen.

Jordgubbar och blommor, sjävplock
Försäljning av egna produkter.
Trädgpårdsvisning.
Lär dig baka surdegsbröd.
Samt en del annat.

Sommaröppet v.26-32,  ons-lö 12-17.
Öppettider övriga tider på året antar jag man kan se på hemsidan längre fram.









2 kommentarer:

  1. Vilket trevligt ställe! Verkligen! Och dessa föremål i rost gillas extra. Antar att de kanske också var till salu- Däremot är jag ju inget fan av en massa julpryttlar men jag förstår ju att de finns hela året om.
    Trädgårdscaféer brukar ju ha en hel del varierat. Här i stan gillar jag Zetas handelsträdgård och Ulriksdal men de är ju båda ganska stora. Pretseles verkar var i lite mindre format och det är ju än charmigare.
    Deras hemsida visade på mycket roligt-

    SvaraRadera
    Svar
    1. De rostiga föremålan till salu.
      Såg de i Vilhelmina också.
      Zeta har jag aldrig besökt men Ulriksdal för ett antal år sedan.

      Radera