måndag 11 juli 2022

Tönnebro och Gävle, 23 maj, på väg till Stockholm.

 


På väg till Stockholm stannade vi till vid Tönnebro värdshus.
Tönnebro ligger 5 mil norr om Gävle.
Här har jag genom åren stannat ett antal gånger.


Eget bageri.
Vi fikade gott.



Nu är vi i Gävle.
Staden min mamma växte upp i.

På Kaserngatan bodde min moster i många år.
Till höger syns hennes badrumsfönster.
Hälsade på henne där många gånger.
Min moster dog 2005, lägenheten såldes.


Balkongerna numera inglasade.
Moster boddde längst ner till vänster.



Inte varit här sedan sommaren 2005.


På kyrkogården vid familjegraven.


Tände ljus.
Morfars favorit penséer.
Tror även det var denna färgen han tyckte bäst om.













2 kommentarer:

  1. Tönnebo känns väl igen. V brukar också stanna där . Men ibland väl många besökare och inte så lugnt direkt. Men läget är ju fint.
    Fint med ett stopp i minnenas allé när vi passerade Gävle. Och en fin stad är det ju med en fin skärgård utanför.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lugnt en måndag innan semestertider, mitt på dagen.
      Vet att det kan vara väl mycket folk ibland.
      Trevligt återse Gävle om än bara för en kort stund.

      Radera