tisdag 6 december 2022

Jul hos Esplanaden 5, f.d. Mias och lite Lagerhaus.

 


Mias Lustgård har bytt namn till Esplanaden 5.
Adressen är Rådhusesplanaden 5.
Namnbytet vet jag inte om det tillför något, föredrar gamla namnet....

Nya lokaler, de har flyttat en liten bit på gatan.


Fanns förstås en hel del julrelaterat.
Inget jag behövde för egen del.



Änglaljusstakar.




Muminjultröja.




Fin lykta, Emmas Cottage.

Brukar köpa presenter här, bra stötta lokala butiker.
Denna gången blev det en julklapp till oss själva ( ska följa med till Thailand, tror jag) och även till någon annan.




Mycket julrelaterat även hos Lagerhaus.
Roliga julgransbollar för dryck.
30:-.




Adventsljus.



2 kommentarer:

  1. Jag ska inte ha alls något julrelaterat , Har allt och mer därtill- Men har också även i år rensat ut och skänkt till Stadsmissionen.
    Prylar behöver jag inget av. Men visst är det bra att stötta lokala butiker....
    Kan förstå att det är en del att köpa med till det nya hemmet i Thailand.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ganska mycket kvar från huset som husgeråd, handdukar/lakan och andra "småsaker".
      Brödrost och vattenkokare ska köpas liksom torkställning och vattendispenser.
      Utemöbler och något "sittbart" i vardagsrummet.

      Radera