söndag 4 december 2022

Jul/IKEA och Avion Shopping, tisdag 22 november.

 


Julgranarna på plats hos IKEA/Avion.
Lilla varianten, entrén där bussen stannar.



Ser ni mig i julkulan?!




Här var det stjärnor och gran.




"Ta en jacka om du behöver-ge en jacka om du har över"
Bra initiativ.
Wall of kindness i samarbete med Umeå Stadsmission.




Fin rottingstol, skulle gärna ha den i Thailand.
Dock för närvarande "out of stock" hos thailändska IKEA.




Liten blompiedistal.




Större piedistal.
Går bra ha kruka och "bord" för sig.




Låda , kan passa med en eller två i köksdelen.

Se allt i rotting HÄR.

Få se om något av detta hamnar hos oss?
Kommer göra beställning av bl.a. säng  framöver.




Fina burkar i olika storlek. (Ser nästan lika stora ut på bilden!)




Dagens shopping.
2 underlägg i naturmaterialet starr.
Burkar, de tre ryms i varandra.

Detta till Thailand.




Stora granen vid huvudingången.
Finns även en lika stor vid Willys.




Gott fika hos Wayne´s.
Juldammsugare, mycket god, och kaffe latte.
Trevlig personal och miljö.




Julbjällra modell större, Flying Tiger.

Blev några mindre köp hos Flying Tiger, Akademibokhandeln och Willys.

Bra ibland med flera butiker på samma ställe.
Ytterplaggen låste jag in i en box vid IKEA.
Även det jag handlade där.


2 kommentarer:

  1. Julgranar i november tycker jag ju är alltför tidigt. För egen del är jag trött på julen innan den ens har börjat.
    Att lämna och hämta en jacka gillar jag. Ett bra koncept. Rotting tycker jag är fint och passar överallt. Ja, förutom att det knarrar, men det kan en stå ut med.
    Visst är det bra med flera butiker som är samlade i samma centrum. Lite så är det ju i Stockholm nu med Gallerian där även IKEA flyttat in.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok för mig med gran som det var adventsveckan.
      Få se vad vi bestämmer oss för gällande IKEA?
      Vill gärna ha piedistalerna om de finns kvar när vi ska beställa.

      Radera