onsdag 14 december 2022

Trevlig fikaträff Nya Konditoriet/Umeå

 


Nya Konditoriet på Gågatan, Kungsgatan 57, i Umeå.
Favorit hos mig och många andra.




Fikaträff med väninnan för lite "julfirande".




Så god Budapestbakelse, rekommenderas.




Saffransknutarna också klart "godkända".




Räksmörgås modell större, 105:-.
Kan räcka till två personer.




Fina julklappar, stort TACK.




Innan maken hämtade mig med bilen, inget cykelväder, handlade jag hos Ica Gourmet.
Ligger bakom julgranen.
Skönt gatorna i Centrum är snöfria.






4 kommentarer:

  1. Vad trevligt att träffa en väninna. Och inte alls dumt med lite gott att äta och dricka. Fint med ett med gammaldags konditori. Jag är ju inget "fan " av de större kedjorna och undviker dem.
    Skönt med snöfria gator i Centrum. Så också här i Stockholm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nya Konditoriet har besökts sedan jag var barn. Fortfarande ganska sig likt.
      Väldigt gott fikabröd och annat.
      Fast Waynes på Avion Shopping gillas också.

      Radera
  2. Trevligt med gott fika med vännen. Mysigt med snö på granen.

    SvaraRadera