torsdag 25 oktober 2018

Följ med på cykeltur till IKEA/Avion, del 1.





Fotade cykelturen 3 september.
Nu när det blivit så mycket kallare cyklar jag till centrum, tar sedan buss därifrån.
Mitt i vintern har jag åkt buss hela vägen, med byte på Vasaplan.

Här ser ni cykelbanan på Östra Kyrkogatan.
Bor en bit härifrån, norrut.




S.k. "röda torget", kallas så p.g.a. att det är trafikljus åt bägge hållen.
Huset till höger är f.d. Folkets Hus.




Broparken.





Ligger strax före kyrkan.




Kyrkan hade jag visst inte fotat.
Lånar bilden från visitumea.se




Cykeln fick jag av pappa 2007.
Bytte navet förra året , blev nästan som ny igen.




Cyklar på bron över Umeälven, Kyrkbron.
Andra sidan har vi stadsdelen Teg.




Fortsättning följer......

Ikväll ska jag på "Unboxing event" på IKEA.
Vinterns nyheter packas upp.
Inlägg kommer.








2 kommentarer:

  1. Vad trevligt att följa med på en cykeltur i din stad. Men kan tänka mig nu när det blir kyligare att cykeln få vila sig. Har varit i Umeå några gånger och en fin stad är det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kallt cykla från Centrum igår.
      Hade glömt framlyset.
      Köpte ett billigt set hos Kjell & Company för 29:90.
      Cyklar året om ,men inte långa sträckor.
      Är det väldigt halt går jag med cykeln.
      Hm nu haglar det. Måste ut en sväng.....

      Radera