lördag 13 oktober 2018

IKEA jul 2018, MAGISKT och SAGOLIKT.





Julen 2018 hos IKEA, så speciell.

”Varm, inbjudande och aningen extravagant med dova färger, mjuka material och inslag av guld och silver”.




Inspiration hämtad från naturen med skogens djur och växtlighet.
Köpte granarna.




Underbar snöglob.




Den här , igelkott läser bok, tittade jag på länge men den fick stanna kvar.
Eller ångrar jag mig.....
199:-.




Baktill skymtar något i rött som jag också föll för.


Stråla bordslampa.
249:-.
Docka med tyllkjol.


Hm kanske vill jag ha den men fanns bara i ett fåtal ex.
Stor kartong så igår hade jag inte fått med mig den tillsammans med annat jag handlat på IKEA/Willys.





"För en extra fantasifull twist står formgivaren och konsthantverkaren Bea Szenfeld. Bea Szenfeld är främst känd för sina fantastiska papperskreationer, men tillsammans med Ikea har hon nu tagit fram en serie produkter som är gjorda för att hålla."

Vet inte exakt vad hon formgivit men ett "änglaspel", fast med ett djur i toppen, från henne blev det.




Underbara färger på julgransbollarna.




Så mycket fina dekorationer.
Ville ha nästan allt.
Jag som inte ens ska ha någon gran eller fira jul i Sverige!

Fortsättning följer......






4 kommentarer:

  1. Så mycket fint men tyvärr tycker jag att de skyltar jul alldeles för tidigt. Tyvärr är det ju så med allting nuförtiden allt sker för tidigt, ibland känns det som att vi går mot att skylta för alla årstider året om. Och så hysteriskt som det blivit mdd allt ... tänk bara på alla otaliga variationer av semlor t.ex. ja ja jag kanske är gammeldags men det är mitt ärliga tyckande. Kram o trevlig lördag! Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror inte det var så här tidigt de två tidigare åren vi haft IKEA i Umeå.
      Håller med dig om att det är "too much".
      Alla dyra adventskalendrar som hos Body shop m.fl.
      Såg idag att Åhléns hade julpynt och en massa skönhetskalendrar.
      Kram.

      Radera
  2. Jag är ingen julig person och tycker att julen kan dyka upp strax före första advent. Vet inte vad jag ska ha ev nya julsaker till. Har en del gamla julsaker som betyder något för mig och ljus tycker jag om. Julklappar köper jag till döttrar och barnbarnen och då är det roligt med fina papper, etiketter och snören. Kom på att jag glömt att maila Jansson i stekpanna. Gör det i morgon.
    Trevlig kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte så mycket för själva julhelgen men gillar tiden innan.
      Mycket av julpyntet har funnits hos oss i många år.
      Julgran var det länge sedan vi hade.
      Såg idag en stor kasse i källaren, med sådant som inte använts på länge, borde gå igenom den.
      Blev väldigt förtjust i vissa saker på IKEA men som du säger var ska man ha allt!?
      Köpte mest förbrukningsvaror, present och några småprydnader, ev. ta med till Thailand.

      Radera