onsdag 17 juli 2013

Provning Odd Molly FW1......del 1

Det blev en del provat hos Dressed and Denim  ...delar upp det i två inlägg.
Börjar med koftor, de provas alla i storlek 2.

.

Först ut canna cardigan  dark pink.
Jättefin modell...med volangen nertill. Snygg för figuren!
Skön lite tunnare bomull ( än  "vanliga" lovely  knit).


Rebecka cardigan dark indigo.


Fin kavajliknande modell....men för egen del hade jag önskat detaljerna i blått i stället för off white.
Det skulle göra den lite mera användbar höst-vinter....som den är nu matchas den bäst med ljusa färger eller marin tycker jag.


Rebecka dark pink. Sommarfräsch!


Verkligen fin.....men hade detaljerna varit i rosa kunde den matchas snyggt med t.ex svart.


Jenny cardigan , porcelain. Finns också i svart hos DD.
Fin modell.....lite väl lång i ärmarna.




The knit jacket, mid red.
Nej den här kändes klumpig på, formlös.
Finns också i dark pink och almost black.


Fortsättning följer......




8 kommentarer:

  1. Fin provning Titti!
    Jag håller med om Rebeckan, den hade varit finare och mer lättmatchad i detaljer i samma färg som koftan. Annars är det nog min favorit :-)
    Cannan känns för kort i bomull och Knit jacket är inte min modell alls...
    Jag ser fram emot nästa del :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cannan passar mig bra för jag är lite kort i överkroppen!
      Kram

      Radera
  2. Många tjusiga koftor du har provat:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för fin provning och det hade inte varit dumt med detaljerna i samma färg även om jag inte tänkt på det tidigare.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. De ljusa detaljerna stör mig lite...blir för markant på något sätt!
      Kram

      Radera
  4. Tack för din provning! Fina koftor, framför allt de tre första även om man som du önskar ngn annan färgsättning. Ser framemot nästa del av din provning!
    Hoppas solen skiner på dig!
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera